Denizyolu taşımacılığı, gemi ve diğer araçlarla yüklerin zaman ve mekan faydası sağlayacak şekilde yer değiştirmesidir. Uluslararası denizyolu taşımacılığı dünyada en çok tercih edilen taşıma türüdür. Bunun sebeplerinin başında, taşınan yükler özellikle sanayi hammaddesini oluşturan çok büyük miktarlardaki yükleri bir defada bir yerden diğer bir yere taşıma imkanı sağlaması, güvenilir olması, sınır aşımı olmaması, mal kaybının en düşük düzeyde olması, diğer taşıma yollarına göre daha ucuz olması gelmektedir.

Uluslararası denizyolu taşımacılığında dikkate alınması gereken üç faktör vardır. Hız, zaman ve giderler göz önüne alınarak taşınacak gemiye yüke uygun özellikler kazandırılmaktadır. Uluslararası denizyolu taşımacılığı sınıflandırıldığı zaman her yüke ya da gemiye göre bir taşımacılık şekli ortaya çıkmaktadır. Söz konusu taşıma şekilleri de; tanker taşımacılığı, RoRo taşımacılığı, konteyner taşımacılığı, kombine taşımacılık olarak sıralanabilir.

Konteyner Taşımacılığı kendi içinde ikiye ayrılır: Full Konteyner (FCL) ve Parsiyel Konteyner (PCL). Yükün konteyner kiralanarak taşındığı bu taşıma biçiminde FCL’de konteyner sadece tek kişiye ait yükü taşır. PCL ise konteyner farklı yüklere bölünür. PCL, FCL’ye göre daha ucuzdur.

Konteyner taşımacılığı bozulma ihtimali olan ürünler için kullanılır. Ayrıca konteyner taşımacılığı, yükün taşınması sırasında gerçekleşen hırsızlıkları azaltmıştır. Aynı zamanda konteynerların kapılarının elektronik aletlerle takip edilebilmesi mal güvenliğini arttırmıştır. Kargo taşımacılığının neredeyse tamamı konteyner taşımacılığı ile yapılır. Uluslararası denizyolu taşımacılığında konteyner taşımacılığını en çok kullanan ülke Çin olurken; en aktif liman da Singapur olmuştur.

Uluslararası denizyolu taşımacılığında taşınan ithalat yükü sıralamasında sanayi mamulleri, ham petrol, kömür ve diğer yükler sırasıyla yer almaktadır. Denizyoluyla taşınan ihracat yükünde ise ilk sırayı sanayi mamulleri almakta daha sonra ise sırasıyla maden cevheri, petrol ürünleri ve diğer yükler yer almaktadır.

Uluslararası denizyolu taşımacılığında karşılıklı taşıma sözleşmesi imzalanır. Bu sözleşmede taraflara sorumluluk yüklenir. Uluslararası denizyolu taşımacılığı ile eşya taşımayı taahhüt eden taşıyıcı Hamburg Kurallarına uymak zorundadır. Uluslararası deniz yolu taşımacılığında ulusal hukuk hükümleri yanında ayrıca uluslararası hukuk hükümleri söz konusu olmaktadır. Deniz yolu ile taşımacılığı düzenleyen 14 kurallardan Lahey ve Visby Kuralları bunlardan bazılarıdır.

Uluslararası denizyolu taşımacılığında Viking Project Lojistik olarak her yüke özel çözüm üretiyor ve istediğiniz bölgeye taşıyoruz.

VİKİNG PROJECT LOGİSTİCS

Viking Project Logistics, özellikle gabari dışı ve ağır tonajlı yüklerin taşınması konusunda uzmanlaşmış uluslararası bir nakliye şirketidir. Viking Project Logistics piyasanın ihtiyacı olan, kusursuz doğru teslimat yapmayı ilke edinmiş uzman proje ekibiyle kargo lojistiğine yönelik olarak 1993 yılından beri hizmet vermektedir.

BİZİ TAKİP EDİN

EN ÇOK OKUNANLAR

Tehlikeli Madde Taşımacılığı Anlaşmaları

Neden Konteyner Taşımacılığı?